február 10, 2009

Erdély - 1999 / Első útjaink

Erdély gyönyörű hely, mindenkinek ajánljuk, aki szereti a természetet és van bátorsága egyénileg nekivágni a hegyeknek. Ahol jártunk: Gyilkos-tó, Békási szoros, Medve-tó, Omul hg., Bran, stb... Évekig jártunk vissza ide, mindig más és más útvonalon. A jobb oldali képen Dracula kastélya látható Branban. Bran gyönyörű, csendes hely, ahol a helyiek kézzel készített ajándékárgyakból keresik a kenyerüket az általunk csak "Dracula piacnak" nevezett téren. Faragott szobrok, festmé-nyek, kerámia munkák, bögrék, pólók és minden, amit a turisták örömmel vásárolnak.

Aki a Gyilkos-tóhoz szeretne elmenni, nem árt tudnia, hogy a szálláshelyek hamar megtelnek. Amikor mi voltunk, egy taxis segítségével próbáltunk szállást találni, de sajnos nem jött össze. Bírjuk a gyűrődést, de az az éjszaka tényleg húzós volt. Egy non-stop büfében kellett megvárnunk a reggeli 9 órát, amikor végre felszabadult egy hely a képen látható fa villában. Éjjel jött egy csapat ember, akik ivásba és hangos dalolásba kezdtek, párosítva ezt az asztal verésével - az akkori gondolatainkat inkább nem osztom most meg veletek. A szállásnak, amit kaptunk nagyon tetszett a természetessége, jó nagyon aludtunk az éjszakázás után. :)

Az Omul-hegység. Legmagasabb pontja 2500 méter magasan van. Sífelvonóval mentünk fel egyik pontjára, ahonnan gyalog kellett megtennünk az utat a szállodáig - ez elég komoly táv volt, nem is kilóméterben, mindinkább árkon-bokron át. Ide több napra lenne érdemes elmenni, mert csodálatos hely. Az időjárás elég kiszámíthatatlan, egyik percben verőfényes napsütés - a másikban pedig jégeső. Igaz, minket jégeső nem ért, de eső igen. Aki ide ellátogat, szó szerint a felhők között fog közlekedni.

Az utolsó években eljutottunk a román tengerpartra, ekkor voltunk először tengernél. bár a tenger valóban szép volt, sajnos ellopták az iratainkat így elment a kedvünk Romániától. Más úticélt kellett választanunk, mondván, hogy majd egyszer még visszatérünk...