február 10, 2009

Kaliakra Rock Fesztivál - 2007

2007.06.30. A 10 éves évfordulónknak meg akartuk adni a módját, úgy terveztük, hogy messzebbi vizekre evezünk, de ez sajnos nem jött össze. Nem bánjuk! Eljutottunk Bulgáriába egy 3 és fél órás Manowar koncertre!

Ismét egyénileg bátorkodtunk nekivágni az útnak, vonattal mentünk Várnába, és onnan Kavarnába - a fesztivál helyszínére. Gyorsan megvettük a jegyet, biztos, ami biztos - nem fogadták el az Eurot. Levával kellett fizetnünk. Sebaj, a jegy megvolt és ez a lényeg! Ezután városnézés következett, Kavarna erre a két napra valóságos rocker-várossá változott, bármerre jártunk, mindenütt Manowar plakát, Motorhead és Manowar pólósok, motorok, motorosok, és mindenhol metál. Az összes vendéglátóhelyen- és még a köztéri hangfalakból is rockzene szólt.

Kaliakra (Jelentése: gyönyörű hegyfok)

Szerettük volna fokozni az izgalmakat és a koncert előtt elmentünk Kaliakrára, elvégre Kaliakra Rock Fesztiválra mentünk, tudnunk kellett, milyen is az a Kaliakra. Mikrobusszal mentünk, és bár déli órákban érkeztünk a középkori várromhoz, próbáltunk árnyékba húzodni, és sok folyadékot inni. Érkezésünkkor elsőként motorokat pillantottunk meg. :)

Kaliakra egy a tengerbe mélyen benyúló, meredek sziklafalak által határolt félsziget, állítólag a delfinek játszóhelye. Kegyetlen meleg volt, tűzött a nap - és nem sok árnyék volt, de megoldottuk. A sziklák között van egy kisebb múzeum, ahol látni lehet, hogy nézett ki régen a magas sziklákra épített vár teljes egészében - ez nagyon tetszett nekünk, kár, hogy már csak a maradványait és a makettjét lehet megtekinteni.

Fent, 70 méter magasságban van egy étterem, melynek bejáratánál ismét Manowar plakát fogadott minket. Az magasban eltöltött 2-3 óra után visszatértünk Kavarnába, kipihentük a napot és nem sokkal később elindultunk a stadionba, a koncert helyszínére.